Nog 10 uur...

Met nog maar 10 uur op de klok tot de opsluiting van een negental studenten zijn er nog heel wat bewegingen rondom het Real Life FHC Huis te vinden.

Het weer maakt het ons niet gemakkelijk deze dagen. Allereerst kregen we het bericht dat ons extreme kou te wachten staat en nu is het landschap veranderd in een speelparadijs van sneeuw. Prachtig om te zien, maar niet als je je opmaakt voor een groots evenement. Snelwegen zijn onbegaanbaar, er rijden minder treinen en de bussen worden van de weg afgehaald. Morgenvroeg pak ik de trein, calculeer vertraging in mijn treinreis en wacht in spanning af. Dat is echter niet het belangrijkste. Ik ben ervan overtuigd dat ik en mijn medestudenten er op tijd zullen zijn, het enige waar ik nu aan kan denken is dat ik ontzettend trots op hen ben.

In september gingen we de uitdaging aan om met tien verschillende studenten een bureau te vormen. Paulien en Marieke Brekelmans gingen met volle enthousiasme aan de slag met de opdracht van Serious Request. Al snel legden we contact met Marjo Spee om een goede opdrachtgever te hebben. En dat is ze! Ze was razend enthousiast toen we ons idee aan haar presenteerden. Terwijl Marieke Brekelmans en Paulien met de meest uiteenlopende mensen moesten praten om alles te regelen betreft veiligheid, locatie, voorzieningen, projectplan, en alles wat erbij komt kijken, hield de rest van de groep zich met andere zaken van deze opdracht bezig.

Marloes, Saïda en Annemarie hebben de afgelopen weken de media plat gebeld. En ja, als je dan in de Etos staat, je wordt gebeld door de radio en ze vragen of je ongelegen belt zeg je natuurlijk: “Nee, tuurlijk, zegt u het maar”. Persberichten gaan de deur uit, nabellen en dan eindelijk reactie, als je hoort dan we in de nieuwsupdate van Serious Request van 3FM zitten. Wat een geweldig bericht!

Naast dat we communicatieopdracht uitvoeren voor bedrijven, wilden we ook de studenten en docenten meer bij onze actie en de opleiding betrekken. Marco en Yentl hebben hiervoor hun best gedaan door een docentenlunch te organiseren. Koffie rondbrengen bij docenten, uitnodigingen versturen en geld binnenhalen was hun motto! Dinsdag 21 december mogen docenten een kijkje nemen in ons Real Life FHC Huis en zien hoe wij geld ophalen voor het goede doel. Marieke van Geffen heeft zich als een echte allrounder gedragen: bewegwijzering maken, livestream regelen, artikelen voor Shift 040 schrijven, niets was haar teveel.

Ik mag natuurlijk niet onze creatieve studenten Nick en Margo niet vergeten. Zijstonden maandenlang iedere minuut voor ons klaar om de creatieve vormgeving te doen. Eén telefoontje en een paar uur later een mail terug met daarin de uitgewerkte concepten. Wat een geweldig duo!

Simon en ik hebben tenslotte de bedrijven binnengehaald. Het leek aanvankelijk niet zo goed te gaan, maar uiteindelijk hebben we genoeg bedrijven weten binnen te halen die ons gaan sponsoren voor Serious Request. Hier staan ze allemaal op een rijtje: Shift 040, Habenu, IVN, GGD, Wiertz Personeelsdiensten, Thebe, AH Haaren en Stoutgroep

Ik wil vanuit mijn positie alvast iedereen bedanken voor zijn of haar inzet van de afgelopen maanden. Ik ben enorm trots op ons bureau Smaak! communicatie en trots om teamleider te mogen zijn van dit bureau!
We hebben al een mooi bedrag dankzij deze bedrijven binnen, maar we gaan ervoor om de komende dagen nog meer geld op te halen! 

Anne Cobben, teamleidster Smaak! communicatie


Deel het Real Life FHC Huis met de wereld!

Gerelateerde berichten

Geen reactie op "Nog 10 uur..."

Een reactie posten