"Gelukkig zijn we allemaal verschillend" Nog 3 dagen...

Oke, een blog. We spammen jullie ermee. Vandaag is het de beurt aan mij. En laat ik het in deze blog maar eens over een andere boeg gooien. Dat we een ontzettend goede en leuke actie op poten zetten, weten jullie ondertussen wel. Dat het daarnaast ontzettend veel werk kost ook. Maar, allemaal geen probleem voor deze aanstaande communicatieprofessionals. Weken, dagen, uren, minuten, de tijd die we ‘over’ hadden stopten we in dit project. En laten we niet vergeten, naast Het Real Life FHC Huis lopen er nog vier projecten. Alsof het niks is. Ben jij degene die durft te zeggen dat wij niet enthousiast zijn?

Wat ook een leuk kleinigheidje is om te benoemen: we werken in ons bureau met tien verschillende personen. En laten we niet vergeten, tien totaal verschillende personen. Ieder met zijn eigen denkwijze, werkwijze en humor. Je denkt misschien dat het voor veel irritaties zorgt, maar als ik terugkijk naar onze tijd als groep, valt dat reuze mee. Ja, natuurlijk was er af en toe een onderonsje, maar dat mocht de pret niet drukken en de stress evenmin. Zo hebben we de extreme enthousiastelingen, om moe van te worden maar oh zo goed en fijn in de groep. De optimisten, de pessimisten, degenem die geen tijd kennen en degenen die alles tien keer moeten overdenken voordat ze een besluit nemen. Ik licht mezelf er even apart uit: lekker direct (wat blijkbaar tot ergernissen leidt bij mijn medestudenten) en elke vrijdagochtend vermoeid van de zware week en (zoals mijn teamleden ondertussen weten) moe van de avond ervoor. Ach, ieder z’n ding.

Maar zo verschillend, hoe houden we het dan samen vol? Het allerbelangrijkste en sterkste punt zoals ik het zie? Communicatie! We kunnen niet zonder en willen niet zonder. Overleggen, inleven, begrijpen en uitpraten. Dát zijn de manieren om als een team te kunnen blijven werken. 
Daarnaast hebben we nog de creatieve derdejaarsstudenten Nick en Margo (die ook het huis ingaan), niet te vergeten. Deze twee kanjers hebben ook keihard hun best gedaan om deze actie te laten slagen.

Om even te komen bij de moraal van mijn verhaal: We hebben zware momenten gehad, stressvolle momenten maar ook zo veel leuke momenten! We hebben gelachen en gehuild. Ook daar mogen we tussendoor best even bij stilstaan. We hebben zoveel van elkaar geleerd, en dat nemen we allemaal mee in onze eigen wijde wereld. En het mooiste moet nog komen.. nog maar drie dagen. We gaan als groep het huis in, en ik weet zeker, we komen er als groep weer uit.

Een team, een clubje, een gezelschap, een stel, een groep die dit samen heeft bereikt. Ik ben er trots op! 

Marieke van Geffen

Van zondag 12 december tot de start van het Real Life FHC Huis op 20 december, lees je hier dagelijks een update van één van de studenten die 72 uur lang non-stop communicatieopdrachten gaat maken

Deel het Real Life FHC Huis met de wereld!

Gerelateerde berichten

Geen reactie op ""Gelukkig zijn we allemaal verschillend" Nog 3 dagen..."

Een reactie posten